Până pe 25 octombrie, cinci școli din București sunt gazdele programului educațional Carina pe drumul spre casă. Organizat de Asociația Culturală pentru Educație prin Artă (ACEA), Carina pe drumul spre casă este un modul educațional adresat copiilor cu vârste între 6 și 11 ani, fiind compus dintr-un spectacol de teatru – bazat pe piesa scrisă de Oana Răsuceanu – și o serie de ateliere de teatru dedicate copiilor-spectatori. Proiectul este finanțat de ArCub în cadrul Programului Cultural București – Orașul In-Vizibil și este susținut de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Modulul a început pe 13 octombrie, iar școlile gazdă sunt: Școala Gimnazială nr. 31, Școala Gimnazială Ferdinand I, Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”, Școala Gimnazială nr. 206, Liceul Teoretic „Dimitrie Bolintineanu”.
Potrivit inițiatorilor proiectului, Carina pe drumul spre casă își propune să ofere elevilor o perspectivă inedită asupra Bucureștiului, văzut prin ochii unei fetițe de 6 ani (Carina – personajul central al spectacolului). Micii bucureșteni sunt încurajați, astfel, să se apropie de teatru și să dea frâu liber imaginației în cadrul unor ateliere ale căror tematici sunt desprinse din conținutul spectacolului vizionat. Piesa spune povestea Carinei, o fetiță care se pierde de părinții ei într-unul din mall-urile bucureștene. Ajunsă singură pe străzile orașului, Carina trebuie să găsească drumul spre casă. Un drum pe care îl petrece alături de Margo – pisica orașului, cea care știe fiecare stradă, fiecare bloc (mai nou sau mai vechi), fiecare piață cu tarabe sau fără, fiecare stație de metrou sau de troleibuz. Astfel, Carina are parte de o experiență unică, prin care reușește nu numai să descopere un București neștiut până atunci, dar să cunoască o serie de personaje care o vor însoți mai departe, în lungul ei drum spre maturizare. ”Când am început să mă gândesc la Carina și la drumul ei spre casă, am avut în minte imaginea mea, pe la 7-8 ani, mereu cu ghiozdanul în spate, fie în autobuz (era 178, îmi amintesc foarte clar), fie în metrou (pe ruta Eroilor – Piața Gorjului)”, a declarat în deschiderea modulului Oana Răsuceanu, autoarea piesei și regizoarea spectacolului. ”Eram fascinată de tot ce mă înconjura. De oameni, de străzi, de sunetul metroului trecând prin tunel. Și așa am ajuns la o poveste în care un copil rătăcit, vulnerabil, timid, are parte de o călătorie specială, descoperind un oraș colorat, care conține un pic de magie, un pic de muzică și un pic de… nebunie urbană. La finalul spectacolului, sper ca spectatorii noștri foarte tineri să se simtă inspirați și să își dorească să exploreze Bucureștiul altfel, cu imaginația la înaintare”.
Fiecare reprezentație a spectacolului este urmată de o serie de ateliere educative susținute de echipa de actori a proiectului, având scopul de a-i ajuta pe copii să aprofundeze tematica spectacolului și să se exprime liber asupra experienței de spectator. Spectacolul Carina pe drumul spre casă este creat de o echipă de artiști tineri, interesați de zona educației non-formale prin teatru. Atât scenarista-regizor Oana Răsuceanu, cât și actorii Irina Velcescu, Adina Lucaciu și Andrei Barbu au activat și continuă să o facă în zona educației culturale prin teatru, colaborând în trecut pentru o serie de spectacole și ateliere de teatru dedicate copiilor. Echipa de creație este întregită de scenografa Anca Lazăr – care semnează costumele și decorul și de Petre Ancuța – care a compus muzica acestui spectacol.
Fii primul care comentează on "Educație prin teatru în școlile bucureștene"